Blogger Widgets

Tuesday, June 5, 2012

Wahh, da jadi Adult! :D

Hi kawan2,, lama tak de jumpenye adui. *Oh my BM* haha
Korang sihat ke dak? 
Kalau sihat alhamdullillah, kalau sakit "Get Well Soon" kay? :)
Hari ni cik nak habaq kat u olls pasal pengalaman cik jadi "emak" for the past few days. hehe
Ye la, kite mane nk jadi perfect mcm emak kan, tp at least kalau kite diberi tanggungjawab, kite kene la terimenye dan jalankan tggunjwb tu sebaik mungkin. Ye dak? haha


Actually my parents went to Mecca for Umrah. Kalau g umrah mesti 2 minggu kan?  So aku diberi tanggungjwb utk  menjaga adik beradik aku yang walaupun dah besar tagun tapi perangai mcm budak2. haish. oops, x leh mengeluh. keje kene ikhlas. haha.

Selama mak ngan abah tak de, aku tinggal dgn dorg la. nasib baik sume bagi kerjasama. kalau tak, mmg boleh jd gile. haha.


Ketiadaan mak ngn abah buat aku sedar betapa perlunye kehadiran parents dalam hidup aku dan aku tak sedia lagi utk kehilangan mereka.

Mase mak ade, die je la yg selalu masak (aku tolonglah jugak potong2 ape yg ptut, mengemas dapur, etc. :D) tapi bile mak takde,  sume keje memasak aku yg kene buat. Baru tau betape susahnye nk pikirkan menu ape nk dimasak setiap hari. Aku baru berape hari jadi "mak", mak aku da 22 taun jadi mak. Bayangkan..
Mase mak takde, time ni la nak kene independence sikit. hehe, so aku try la memasak. Gune resepi dari internet + tny kenalan2 secara o9. haha. gile, mmg kelam kabut mase memasak. maklumlah, first time.

Aku yg dulunye kaki kuali ( x reti memasak ) da jadi kaki dapur. haha :D
 Rase diri ini sudah layak memasuki pertandingan Masterchef,, ececeh, haha setelaga puih utk diri aku ! Takde la. gurau senda je. Boleh la,, da pandai memasak da sekarang. masak kari, tomyam , buat kek, masak paprik dan sebagainye. Rasenye boleh tahan la. ( Adik beradik cakap ,, :P ) Tapi rase yg paling berjaya masak paprik. Mmg lepas masak tu rase terharu sebb da pndai masak. haha, Sedap gile,,, tak tipu kay. :D Aku gune kan blog TERTUNAILAH HASRAT DIHATI punye resepi masakan. 

Mmg tertunailah hasrat kat hati ni. haha. thanx BLOG :D Hmm,, masak, masak jugak. keje rumah kene buat jugak. Sidai kain, kemas rumah, etc.. haha. 

Sekarang tak sabar menunggu mak ngn abah balik. dorg balik 9 june ni. heee,, yeay. nak buat surprise party. 
Okayla,, dah malas nak tulis. nak g try wat kek batik pulak. kalau jadi, aku post kat FB n Blog ni kay? hehe.
Jumpe lagi, assalamualaikum :)






First time buat paprik. hee, thanx to blog Tertunailah Hasrat Di hati sebb bg resepi. :)

No comments:

Post a Comment